Kdy chce výrobce něco odvézt ze svého provozu do skladu, nejednou volí využití palet. A to z toho prostého důvodu, že když se na ně dotyčný náklad naskládá, mnohem lépe se s ním manipuluje, nezabírá tolik místa, nevyžaduje takové množství času a sil. A to se ve výrobě cení.
Když si chce odběratel něco ze zmíněného tovaru ve skladu vyzvednout, zajede si tam jednoduše s nízko- nebo vysokozdvižným vozíkem, nabere jím celou paletu a než se jeden naděje, je tato na korbě náklaďáku, v železničním vagónu, kontejneru nebo jinde, prostě tam, kde má být. Není třeba nic dlouze hledat, přenášet a přepočítávat, vše je na paletách jako na dlani.
Když to dopravce naloží do svého k tomuto účelu určeného vozidla, může si být jist, že díky platným normám, jež se zejména v případě europalet musí bezpodmínečně dodržovat, dokonale zužitkuje celý ložný prostor, že se mu tam nebude náklad za jízdy posunovat, převalovat a v souvislosti s tím i poškozovat či zcela ničit.
Když je zboží dovezeno do obchodu, prodavači si ho opět díky nízkozdvižným či vysokozdvižným vozíkům snadno a rychle převezmou a odvezou ho do skladu svého. Kde už se to vyskládá daleko snáze.
A palety potom?
Netřeba se obávat toho, co bude následovat. Protože kvalitní palety mohou být využívány i opakovaně, a než na to dojde, lze je hravě nastavět na sebe a vytvořit tak cosi jako sloup nebo komín, co nezabírá příliš prostoru a tudíž nevadí.
A dost možná nejlepší služby skýtají palety zvané Gitterboxy, jež mají rám ze silného ocelového plechu a výplň bočnic z pletiva a rozměry odpovídají klasickým paletám. Protože tyto se velice dobře stohují a dokonale chrání na nich naskládaný náklad před poškozením i odcizením. Což – a to si přiznejme – hrozí prakticky kdykoliv a kdekoliv. Žádné místo není takových rizik zcela ušetřeno.
A tak si všichni soudní podnikatelé, kteří potřebují něco někam ve velkém přepravovat, pořizují mimo jiné i palety. Bez nichž by to měli s podnikáním daleko těžší než bez nich.