Asi není třeba říkat, že nejen firmy mají své vlastní internetové stránky. Vytváří si je i soukromé osoby, ačkoliv s nástupem sociálních sítí, které umožňují instantní komunikaci, již tento trend není ani zdaleka tak rozšířený. Není tomu však tak dávno, co měl prakticky každý mladý člověk svůj blog.
Ovšem ať už se jedná o firmu či obyčejného člověka, vždy platí, že chtějí, aby návštěvnost jejich webu byla co největší. U firem na tom často závisí jejich zisk, a tedy i přežití na trhu. Je tedy jasné, že použití nejrůznější metody, jak svůj web propagovat.
Jednou z nich je pak SEO – online. Jedná se o úpravu onoho webu tak, aby se po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů objevil jeho odkaz v seznamu výsledků na jednom z prvních míst. Tím pádem je totiž mnohem větší šance, že na něj onen člověk klikne.
Problém je, že je k němu potřeba více lidí. I proto se k její realizaci často najímají externí firmy. A ty si za svou práci nechají zaplatit. Jistě, firmám se to vyplatí – zvýšení zisku, které jim to přinese, bude vynaložené náklady více než kompenzovat. U soukromých osob tomu tak není. Je tedy na nás, abychom zvážili, zda se nám to skutečně vyplatí.
Další metoda je známá pod zkratkou PPC. Podobně jako u výše zmíněného SEO má jen málokterý člověk tušení, co je PPC kampaň. Přitom se s ní setkáváme, prakticky denně, pokud tedy nemáme zapnuto blokování reklam.
Jednoduše řečeno, jde o klasickou internetovou reklamu, na kterou když klikneme, tak nás přesměruje na internetovou stránku dané firmy. Ta navíc za každé kliknutí dostane určitý obnos.
Je tedy vidět, že propagace vlastního webu, ačkoliv je důležitá, není rozhodně jednoduchá a už vůbec ne levná, má-li být provedena pořádně. Věřte však, že se ve většině případů nakonec vyplatí. Tedy alespoň firmám. U soukromých osob tomu tak bohužel obvykle nebývá.